Terug naar overzicht

Week van de smaak

Klant in de kijker

Seven Eleven ondernemer k


In het kader van de week van de smaak maken we een uitje naar het pittoreske Lievegem. Hier is er een duidelijke mentaliteit van lokaal kopen. Of zoals zij het zelf zeggen: #lieverlievegems. Carine van Seven en Eleven startte in 2019 een eetboetiek waar je dagschotels kan afhalen in de automaat. Hier treffen we Carine aan, die volop in de weer is achter de schermen.

Dag Carine, kan je kort even uitleggen wat jullie concept is?

Wij zijn een eetboetiek waar je dagschotels kan afhalen in onze automaat. Dit kan alle dagen van 7 tot 23u. (vandaar de naam seven&eleven, red.) Wie zeker wil zijn van zijn maaltijd kan deze ook reserveren en er dan omkomen wanneer het past. Het idee is dat we een (h)eerlijke huisgemaakte maaltijd aanbieden zoals je ze zelf zou klaarmaken. We gaan voor kwaliteit en kwantiteit voor een betaalbare prijs. Wij bieden zowel klassieke gerechten aan als de meer eigentijdse gerechten en vegetarisch.

Ondernemer seveneneleven product

Jullie zijn nog niet zo lang geleden gestart met Seven en Eleven. Hoe is jullie concept ontstaan?

Enkele jaren geleden werden mijn dochter en ik geconfronteerd met een aantal voedingsallergieën en -intoleranties. Hierdoor werd ik genoodzaakt om alles zo vers mogelijk klaar te maken. We moesten bijvoorbeeld kleurstoffen, bewaarmiddelen, toegevoegde suikers, lactose, tarwe, soja mijden. Noodgedwongen startte ik een zoektocht in de keuken om onze favoriete gerechten te bereiden op een manier dat we ze zonder al te veel klachten konden eten. Hierdoor kwam een jeugddroom om iets met koken te doen terug naar boven. En van het één kwam het ander… (knipoogt)

Het is wel een heel goed concept in tijden van lockdown. Je minimaliseert de kans op besmetting en toch kan er lekker gegeten worden.

Klopt inderdaad. Er zijn heel wat nieuwe klanten bij gekomen sedert de lockdown. Voor jonge gezinnen een kans om eens de kinderen mee te nemen om boodschappen. En kinderen vinden het leuk om de maaltijden uit de automaat te halen. Iedereen kan zijn eigen maaltijd kiezen want er is keuze genoeg... Vooral het verse aspect spreekt aan, het huisgemaakte… het smaakt zoals ze het zelf zouden klaargemaakt hebben of de klassiekers zoals hun mama of oma het vroeger klaarmaakte. We krijgen vaak wel de opmerking vooral van mannen dan dat het mooie porties zijn. Vrouwen noemen ze dan "groot", maar dat vinden we niet erg want van het restje kunnen ze perfect ’s anderdaags nog genieten.

Tijdens de Week van de Smaak gaan we met z’n allen op zoek naar de smaak van geluk. Dit jaar hebben we het kleine leren appreciëren, het geluk in het alledaagse leren vinden. Wat is voor jullie de smaak van geluk?

De smaak van geluk voor ons momenteel zijn de complimenten van klanten die blij zijn met ons lekker eten. Dat motiveert ons dagdagelijks om door te doen en het beste van onszelf te blijven geven.

Ondernemer seveneneleven portret k

Carine Mortier en haar vaste medewerker Lowiechie Dhaese

Je hoort alsmaar meer dat ondernemingen digitaliseren. Wij kunnen uiteraard het belang van digitalisatie niet genoeg benadrukken. Wat is jullie ervaring?

We kunnen eigenlijk niet anders dan digitaliseren... (lacht) onze wekelijkse menu’s en acties worden door veel van onze klanten gevolgd op sociale media. Wanneer onze klanten hun maaltijden bestellen ontvangen zij een code waarmee ze de bestelling kunnen ophalen op het moment dat hen het beste past. Om onze automaat goed te beheren is databeheer en analyse van de verkoopcijfers belangrijk. We willen ook zicht op de verkochte producten. Deze gegevens centraliseren we snel en eenvoudig voor de boekhouding. Zo verwerken we de cijfers gemakkelijker in ons boekhoudpakket van Octopus. Het digitaal verwerken van aankopen en financiële rapporten maakt het administratieve proces iets makkelijker waardoor wij meer tijd over hebben om zelf nog achter de kookpotten te staan.

Dat is fijn om te horen. Wat ga je maken?

De automaten moeten weer dringend worden bijgevuld. En we plannen ook volop onze volgende actie: lekkere afhaalmenu's voor kerst- en oudejaarsavond. Houd onze social media maar in het oog. (lacht)

Website Seven & Eleven

Instagram Seven & Eleven

Terug naar overzicht
Wil jij ook als klant in de kijker staan?