Integratie

Plenion

Plenion is een gespecialiseerd Belgisch ERP-pakket voor installatie- en bouwbedrijven.

Over deze integratie

Wij bieden software-oplossingen voor geïntegreerde opvolging van offertes, projecten, service, logistiek, facturatie en zoveel meer. In aanvulling hierop worden ook volop mobiele en webtoepassingen ontwikkeld die communiceren met de backoffice.

De mobiele toepassingen zijn vooral handig voor medewerkers op de baan zoals technici en werfleiders. De webtoepassingen worden meestal ingezet om de klanten online toegang te verlenen aan de informatie van hun specifieke installatie (online logboek).

Wij bieden bedrijven gebruiksvriendelijke software die kostenbesparend kan worden ingezet. Door automatisatie van workflows (administratie, facturatie, aanmaningen, …) krijgen ondernemers meer tijd en energie om te investeren in belangrijkere activiteiten en opportuniteiten voor hun bedrijf.

Doel: slimmer werken met een strakke & correcte digitale workflow ter ondersteuning van de groei van uw bedrijf!

Koppeling met Octopus

Je kan makkelijk verkoop- en aankoopfacturen inbrengen in de facturatiemodule van Plenion. Hier maakt je in een handomdraai manueel facturen aan en maak je gebruik van wizards voor het automatisch factureren van bepaalde contracten of prestaties. Hierna kan je deze afdrukken of digitaal versturen naar jouw klanten. Zowel verkoop- als aankoopfacturen kunnen via deze koppeling doorgegeven worden naar Octopus voor een vlotte boeking op de correcte rekeningen.

Wanneer je jouw verkoop- of aankoopfacturen doorstuurt vanuit Plenion naar Octopus kan er een digitaal PDF-bestand worden meegegeven. Zo blijven alle documenten ook online raadpleegbaar voor uw financiële adviseurs. Dit kan u heel wat heen en weer bellen en versturen van documenten besparen. Octopus wordt zo het archief van jouw documenten.

De CRM-module van Plenion geeft je de mogelijkheid alle gegevens van jouw klanten netjes bij te houden en bij te werken. Hetzelfde kan ook gezegd worden van jouw leveranciers. Beiden kunnen via de koppeling gedeeld worden met Octopus zodat beide pakketten steeds dezelfde informatie hanteren. Dit gebeurt vrijwel automatisch bij het boeken van verkoop- of aankoopfacturen, maar kan ook manueel bijgewerkt worden via synchronisatie.

Voortaan kan je ook eenvoudig betalingen bijhouden via Plenion. Via de koppeling kunnen betalingen van aankoopfacturen ingevoerd worden en doorgegeven naar Octopus. Ook kan je afboekingen van inkomende betalingen in Octopus binnentrekken in Plenion zodat automatisch het openstaande bedrag van de corresponderende facturen wordt aangepast. Handig voor het beheren van uw inkomsten en uitsturen van herinneringen via de rappelmodule.

Volgende gegevens worden gesynchroniseerd via API:

  • relaties
  • aankopen
  • verkopen
  • afpuntingen

Plenion is compatibel met UBL.

Actief in HVAC, bouw-en infrastructuur, installatie, logistiek en distributie.

Ben je al klant bij ons en wil je graag gebruik te maken van deze koppeling met Octopus? Dan kan je steeds contact opnemen met ons via jouw consultant of via 09 384 89 00 – optie 2: commerciële vragen.

Behoort ook tot de categorie

api_koppeling, budgettering, crm, erp, facturatie, kantoorsoftware, kassa, rapportering, stockbeheer

Vraag een gratis demo aan!

Voornaam *
Naam *
Ik ben een *
Naam bedrijf *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Straat en nr. *
Postcode *
Woonplaats *
Hoe heb je Octopus leren kennen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

E-mailadres *
Voornaam *
Achternaam *
Bedrijfsnaam *
Woonplaats *
Ja ik schrijf me in voor
Je kan je ieder moment uitschrijven, hiervoor klik je op de link in de footer van onze mails. Wens je meer informatie? bekijk onze privacy verklaring.
We gebruiken Mailchimp als marketing platform. Door je in te schrijven, ga je ermee akkoord dat jouw gegevens in mailchimp verwerkt zullen worden. Lees hier meer over Mailchimp's privacy practices.