Terug naar overzicht

Ik heb problemen met aanmelden bij Octopus

Ik ben mijn wachtwoord en/of gebruikersnaam vergeten

Als je je e-mailadres hebt ingegeven bij 'beheer, wachtwoord wijzigen' dan kan je je wachtwoord hier opnieuw aanvragen.
Indien dit niet lukt of je jouw gebruikersnaam niet meer terugvindt dan kan je contact opnemen via info@octopus.be.

Opgelet: Telefonisch geven wij nooit wachtwoorden door.

De synchronisatie blijft hangen - het wieltje blijft maar draaien

Gelieve Octopus af te sluiten.
Daarna kan je op deze link klikken en de installatie uitvoeren.
Dit zou het probleem moeten oplossen.

Is dit niet het geval dan kan u manueel de inaras-folder op uw harde schijf leegmaken.
1. Ga naar de .inaras-folder op uw harde schijf. De standaard locatie hiervoor is: C:\Users\Uw naam\.inaras
2. Verwijder de database en/of .db en .lg bestanden samen met de bestanden met de naam system.out

Werkt u met een Apple computer? Stuur ons dan een mail, u zal dan andere stappen moeten volgen.

Werkt het bovenstaande niet? Bel ons dan even op, we nemen graag even uw scherm over om het probleem samen op te lossen!

Mijn dossier bestaat niet meer

Bij het opzeggen van jouw dossier heb je na enige tijd geen toegang meer tot jouw dossier.
Heb je toch opnieuw de toegang nodig tot jouw dossier? Contacteer ons dan via info@octopus.be.

Mijn dossier(s) staat in het geel/oranje/rood

Geel: Jouw Octopus factuur voor dit dossier is minder dan 10 dagen vervallen.
Oranje: Jouw Octopus factuur voor dit dossier is tussen 10 en 20 dagen vervallen.
Rood: Jouw Octopus factuur voor dit dossier is meer dan 20 dagen vervallen of het dossier is geblokkeerd.

Waarom kunnen we niet meer inloggen via de website?

Om te vermijden dat je via een browser dient te werken hebben we er voor gekozen om Octopus direct beschikbaar te stellen via jouw bureaublad.
Op die manier kan je nog steeds online inloggen met jouw gegevens op verschillende computers zonder risico's.

Waarom zijn sommige knoppen in Octopus grijs?

De knoppen die in het grijs staan zijn modules waar je geen toegang toe hebt.
Heb je graag wel toegang tot deze modules dan kan je deze bestellen via het menu 'bestellen'.

Ik vind de Octopus-toepassing niet (meer) terug op mijn bureaublad

Klik op het 'vergrootglaasje' links onderaan in jouw taakbalk (rechts bovenaan voor Apple-gebruikers).
Typ vervolgens 'Octopus' in. Wanneer 'Octopus Accountancy Software' verschijnt kan je met de rechtermuisknop de bestandlocatie openen.
Daar kan je met de rechtermuisknop een 'snelkoppeling' maken naar jouw bureaublad.

Je kan Octopus ook vastmaken aan jouw taakbalk door opnieuw 'Octopus' in te geven bij het vergrootglaasje en 'vastmaken aan taakbalk' of 'vastmaken op dock' te selecteren met je rechtermuisknop.

Ik werk met een proxyserver

Hieronder de lijst van ip-adressen die doorgegeven dienen te worden indien er communicatie problemen zijn met onze servers:

84.198.166.202
84.198.166.203
185.95.73.79
81.82.214.160

De gebruikte poorten zijn : 80 (http), 443 (https) , 8443 ( custom https) en 9443 (custom https)

Mijn anti-virus blokkeert Octopus

Hieronder de lijst van ip-adressen die doorgegeven dienen te worden indien er communicatie problemen zijn met onze servers:

84.198.166.202
84.198.166.203
185.95.73.79
81.82.214.160

De gebruikte poorten zijn : 80 (http), 443 (https) , 8443 ( custom https) en 9443 (custom https)

Het lukt mij niet om in te loggen met mijn gebruikers log-in

Opgelet: de volledige login (dus naam@login en niet enkel de algemene login) moet ingegeven worden, bijvoorbeeld:
Login: Sarah@U123456
Wachtwoord: Sarah

Denk er aan dat de gebruikersnaam en het wachtwoord hoofdlettergevoelig zijn!

Terug naar overzicht