Stel je vraag

Ik heb een vraag over...

De CODA komt pas op actief te staan de dag na de eerste beweging op de rekening na activatie door de bank. Hou er dus rekening mee dat dit, afhankelijk van de bank, enige tijd kan innemen (Soms tot 2 à 3 weken).

Indien je net gestart bent met Octopus moet je eerst  een diverse boeking uitvoeren en het beginsaldo boeken op de openingsrekening 588888. In het financieel dagboek moet je dan als eerste verrichting dit beginbedrag tegenboeken. Meer informatie vind je hier terug.

Indien je vorige boekjaren reeds geboekt hebt in Octopus kan je het eindsaldo van het voorgaand boekjaar overboeken via Boekjaar, Openen boekjaar het voorgaand jaar te openen en daar te kiezen voor Boekjaar, Overboeken boekjaar.

Via bank – overzicht mandaten vind je de verschillende mandaten terug.

Interne mandaten, in het zwart, zijn mandaten die aangevraagd zijn via Octopus. Externe mandaten, in het groen, zijn mandaten die zijn aangevraagd via een externe partij. De CODA van interne mandaten worden dagelijks automatisch ingelezen in Octopus.

Om CODA te verwerken in jouw dossier moet je een CODA-mandaat aanvragen bij je bank.

Gebruik je als ondernemer het Klantenportaal?
Neem dan contact op met je boekhouder om het mandaat aan te vragen.

Ben je boekhouder of ondernemer en werk je in het Boekhoudprogramma?
Volg dan de volgende stappen:

Eerst en vooral dient er een financieel dagboek aanwezig te zijn voor elke bankrekening waarvoor je CODA wenst te ontvangen. Je kan dit aanmaken via Beheer, Dagboeken.
LET WEL: onder het tabblad “bank details” dienen telkens minstens IBAN en BIC ingevuld te zijn.

Vervolgens kan je voor elke rekening een mandaat aanvragen via Bestellen, Bestellen CODA-mandaat. Indien je deze optie niet kan terugvinden dien je eerst de bankmodule (€10/maand) nog te activeren, ook via het menu Bestellen.

Je zal per mail de te volgen stappen ontvangen. Gelieve deze nauwkeurig te volgen om een goede activatie van de CODA te garanderen.

Na activatie zal je eerst een import error ontvangen per mail. Op basis van deze gegevens dien je je financieel dagboek manueel bij te boeken. Vanaf de saldi overeenkomen, zal de CODA automatisch ingelezen kunnen worden.

coda mandaat aanvragen nl Octopus Accountancy Software

Een CODA-mandaat in Octopus is altijd gratis. Wil je als ondernemer zelf jouw CODA opvolgen, dan heb je de module bank nodig (€10 per maand). Hiermee kan je meteen ook betaalenveloppens samenstellen en aanmaken.

Indien dit het eerste CODA uittreksel betreft zal je  in het financieel dagboek de bankafschriften moeten bijboeken tot er aansluiting is met het beginsaldo van het CODA afschrift.

Afhankelijk van de foutmelding die u ontvangt kan je via deze link terugvinden wat je moet controleren of aanpassen.
TIP: De gemiste CODA worden gedurende één maand elke zaterdag opnieuw aangeboden. Gelieve jouw import error’s dus steeds binnen die tijdspanne na te kijken.

Automatische CODA – import error

Bij het uitvoeren van de automatische CODA import kan het zijn dat u een import error ontvangt. Afhankelijk van het bericht dat u ontvangen heeft geven we u hier de te volgen stappen mee!

Bericht 1:

Het saldo van het financieel dagboek sluit niet aan op het saldo van het coda bestand.

Gelieve te controleren:

Is er een financieel dagboek?

  • Aan te maken via ‘Beheer Dagboeken’
  • Bij ‘Detail – Bank Details’ uw BIC Code en IBAN Rekening Nr invullen

 

Financiële boeking
Het beginbedrag van het Coda-bestand dat u wilt importeren moet gelijk zijn aan de eindstand van uw laatste financiële boeking!

Rekening
In ‘Beheer – Vaste Rekeningen’ nakijken of u de wachtrekening Coda Import heeft.
Indien niet, gelieve er één toe te voegen.

 

Bericht 2:

Er kon geen boekjaarperiode gevonden worden die overeenstemt met de datum van de verrichtingen.

Gelieve te controleren:
Betreft het een nieuw boekjaar?
Is er al een nieuw boekjaar aangemaakt?
Is het vorige boekjaar overgeboekt naar het nieuwe boekjaar?
Staat het volgnummer van de eerstvolgende verrichting juist in het nieuwe boekjaar?

Ontdek meer informatie in onze handleiding

 

Bericht 3:

Er kon geen financieel dagboek gevonden worden die overeenstemt met het bankrekening nummer van dit coda bestand.

Gelieve te controleren:

Is er een financieel dagboek?

  • Aan te maken via ‘Beheer Dagboeken
  • Bij ‘Detail – Bank Details’ uw BIC Code en IBAN Rekening Nr invullen

Het e-mailadres kan altijd aangepast worden via Bank, Overzicht CODA-mandaten, Detail.

Nog een tip: vink het vakje ‘koppel pdf-uittreksel in DMS aan, zo zijn je pdf-uittreksels altijd beschikbaar.

Dit kan door de optie “Koppel pdf  uittreksel in DMS” aan te vinken via Bank, Coda mandaten. 

Dit is mogelijk. Je moet er voor zorgen dat er een financieel dagboek  aanwezig is voor elke valuta. Zorg er zeker goed voor dat de munt correct is ingesteld, dit kan je doen via Beheer, Dagboeken. Zorg er ook voor dat de IBAN en BIC code ingevuld is in het tabblad bank details.

Met de volgende banken kunnen CODA dagelijks automatisch ingelezen worden:

  • AXA
  • Bank van Breda
  • Belfius
  • Beobank
  • BNP Paribas Fortis
  • BPost Bank
  • CBC
  • CPH
  • Crelan
  • ING
  • KBC
  • Nagelmackers

Dit is een klein geheugensteuntje om je op de hoogte te brengen van jouw openstaande facturen.

Oranje wil zeggen dat jouw facturen zijn vervallen maar jouw dossiers zijn niet geblokkeerd. Je moet je factuur zo snel mogelijk betalen.

Rood wil zeggen dat je geblokkeerd bent. Je kan niet meer werken in Octopus. Zodra we de betaling van de vervallen facturen hebben ontvangen, word je onmiddellijk gedeblokkeerd waardoor je terug kan werken.

Ga efficiënt van start met Octopus Accountancy Software dankzij deze handige checklist voor nieuwe gebruikers.

Bekijk op YouTube  voor een stap voor stap begeleiding!

Stap 1: Meld je voor de eerste keer aan

Hou jouw mail bij de hand met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Ga vervolgens naar www.octopus.be.

  1. Klik op de knop ‘Download’ rechts bovenaan.
  2. Klik op het juiste pictogram voor de installatie van Octopus.
    1. Gebruik je Windows, dan zal je in een volgende stap moeten aangeven of je de 32- of 64-bits versie gebruikt.
  3. Nadat je de juiste keuze hebt gemaakt zal je eventueel de download nog moeten bevestigen.
  4. Kies voor ‘uitvoeren’ wanneer de download klaar is.
  5. Kies je gewenste taal.
  6. De installatie van de desktop-app zal starten.
  7. Klik telkens op ‘volgende’ tot in de finale stap ‘installeren’.
  8. Eens de installatie klaar is zal je enkel nog op ‘voltooien’ moeten klikken om Octopus te starten.

Je zal merken dat het Octopus-logo vanaf nu terug te vinden is op jouw bureaublad. Je zal dus telkens rechtstreeks kunnen aanmelden in Octopus via deze snelkoppeling.

Meer informatie

Stap 2: Wijzig jouw wachtwoord

Wijzig je initieel toegekende wachtwoord zo snel mogelijk, door te klikken op het menu, beheer, wachtwoord wijzigen.
Je krijgt onmiddellijk een bevestiging wanneer je nieuwe wachtwoord aanvaard is.

Tip: Je beheerder (boekhouder/accountant) heeft een eigen unieke log-in die gelinkt staat aan jouw dossier.
Je hoeft je gebruikersnaam en wachtwoord dus niet door te geven, of aan te geven dat je je wachtwoord hebt gewijzigd.

Gelieve ook jouw e-mailadres in te geven in het dialoogvenster.
Op die manier zal je nieuwe wachtwoord naar jouw e-mailadres verzonden worden moest je je wachtwoord ooit vergeten.
Als hier geen e-mailadres vermeld staat dan kan je je wachtwoord niet zelf resetten en zal je een mailtje moeten sturen naar info@octopus.be

Meer informatie

Stap 3: Wijzig jouw kleurschema en de grootte van jouw lettertype

Via het menu ‘help, wijzig thema’ kan je het kleurschema en de lettergrootte van de gebruikersinterface van Octopus aanpassen.

Meer informatie

Stap 4: Wijzig indien nodig jouw dossiergegevens

Via het menu ‘beheer, dossiers’ krijg je toegang tot de detailinformatie van je dossier(s).
behdos01 Octopus Accountancy Software

1. Open het overzicht van je beschikbare dossiers
2. Klik op ‘Bewerken’ om de details aan te passen
3. Voeg eventueel extra contactvelden toe
4. Uniek mailbox adres van het dossier, wanneer je documenten naar dit e-mailadres stuurt, komen ze terecht in je document-viewer.

In het tabblad ‘Boekingen’ onderaan krijg je een overzicht – per aanwezig boekjaar – van het aantal verrichte aankoop/verkoop boekingslijnen en financiële/diverse boekingslijnen.
In het tabblad ‘Gemachtigde aanvrager’ dienen alle velden correct ingevuld te worden teneinde de elektronische aangiftes (btw-aangifte, btw-listing,…) te kunnen uitvoeren.
Het tabblad ‘Domiciliëring’ is enkel van toepassing bij gebruik van de optionele bankmodule.

Meer informatie

Stap 5: Wijzig de rechten van je gebruikers

Met je unieke toegangscode (U/B/K/S-nummer) heb je als eigenaar van een dossier (afhankelijk van jouw type abonnement) rechten voor het uitvoeren van handelingen in je dossiers).

Via het menu ‘Beheer, Gebruikers’ kan je dankzij het geavanceerde gebruikersbeheer:

• Nieuwe gebruikers toevoegen die toegangsrecht krijgen in je dossier(s);
• Eerder toegevoegde gebruikers hun rechten beperken;
• Eerder toegevoegde gebruikers verwijderen;
• Een toegevoegde gebruiker zijn wachtwoord wijzigen.

Meer informatie

Stap 5: Wijzig de rechten van je gebruikers

Met je unieke toegangscode (U/B/K/S-nummer) heb je als eigenaar van een dossier (afhankelijk van jouw type abonnement) rechten voor het uitvoeren van handelingen in je dossiers).

Via het menu ‘Beheer, Gebruikers’ kan je dankzij het geavanceerde gebruikersbeheer:

• Nieuwe gebruikers toevoegen die toegangsrecht krijgen in je dossier(s);
• Eerder toegevoegde gebruikers hun rechten beperken;
• Eerder toegevoegde gebruikers verwijderen;
• Een toegevoegde gebruiker zijn wachtwoord wijzigen.

Meer informatie

Stap 6: Pas dagboeken aan en/of voeg dagboeken toe

Meer informatie

Stap 7: Pas boekjaren aan en/of voeg boekjaren toe

Er werd een openingsboekjaar ingebracht voor jou als nieuwe gebruiker.

Via het menu ‘Beheer, Boekjaren’ krijg je een overzicht van ingebrachte boekjaren. Hier kan je boekjaren aanpassen en boekjaren toevoegen.

Indien dit menu-item niet kan aangeklikt worden heeft je dossierbeheerder waarschijnlijk dit recht uitgezet. Gelieve met je boekhoudkantoor contact op te nemen.

Voor specifieke aanpassingen kan je contact opnemen met info@octopus.be

Opgepast: Begindatum van een boekjaar kan enkel gewijzigd worden als er geen vorig boekjaar aanwezig is en zolang er nog geen boekingen in het te wijzigen boekjaar gedaan zijn.
Einddatum van een boekjaar kan enkel gewijzigd worden als er nog geen volgend boekjaar aangemaakt is.
De einddatum van het vorig boekjaar moet altijd aansluiten met de begindatum van het volgende boekjaar.

Meer informatie

Standaard werd er ook een Aankoop- en een Verkoopdagboek aangemaakt.
Je kan wijzigingen aanbrengen aan de instellingen van de aangemaakte dagboeken en je kan uiteraard zelf de nodige extra dagboeken aanmaken.

Tip: Via het detailscherm van het dagboek kan je ook de laatst aangemaakte boeking in dat dagboek verwijderen.

Stap 8: Pas eventueel het aangeleverde rekeningstelsel aan

In Octopus heb je standaard een lijst van de meest voorkomende rekeningnummers uit het wettelijke rekeningstelsel. De lijst kan uiteraard naar wens uitgebreid en aangepast worden. Het overzicht roepen we op via het menu ‘Beheer, Rekeningen’.

Meer informatie

Stap 9: Breng jouw relaties in, of neem ze over uit een vroegere toepassing

Een overzicht van de relaties wordt opgeroepen via het menu ‘Beheer, Relaties’

behrel01 Octopus Accountancy Software

1. Nieuwe relatie toevoegen
2. Bestaande relatie aanpassen.
3. Aangebrachte wijzigingen opslaan.
4. Relatie verwijderen. Dit is enkel mogelijk indien voor deze relatie geen boekhoudkundige stukken werden ingebracht.
5. Overzichtslijst (of detail indien getoond) afdrukken.
6. Relaties importeren (meer informatie over het importeren van relaties kan je hier vinden.).
7. Relaties exporteren naar PDF, Excel of CSV formaat.
8. Actieve relaties filteren.
9. Niet-actieve relaties filteren.
10. Zoeken.
11. Controleer welke klanten geregistreerd zijn op Peppol.

Meer informatie over het importeren van relaties vind je in dit instructiefilmpje op Youtube!.

Meer informatie

Stap 10: Breng jouw afschrijvingen in

Afschrijvingen worden ingegeven via het menu ‘Beheer Afschrijvingen’.

behafs01 Octopus Accountancy Software

1. Overzicht van alle ingebrachte investeringen
2. Details van de investering
3. Berekende afschrijvingstabel
4. Selecteer indien nodig de aankoopboeking
5. Gebruikte boekingsrekeningen voor deze afschrijving
6. Geef een eventuele fiscale aftrekpost in. Zie ook hier.
7. Wijzig de parameters voor berekening van de afschrijvingstabel
8. Opslaan van de investering
9. Eventueel toevoegen van nieuwe investering
10. Inlezen van afschrijvingen op basis van een CSV.bestand (voor meer info mail naar info@octopus.be)
11. Beheer investeringsaftrek – zie hier voor meer details

Meer informatie

Stap 11: Breng jouw openingsboekingen in

Meer informatie

Stap 12: Breng jouw openingssaldo in

Indien het beginsaldo bij een eerste boeking dient aangepast te worden (overgang vanuit een ander boekhoudprogramma naar Octopus)
dan dient dit bij de eerste financiële boeking te gebeuren met een tegenboeking op een eerder ingebrachte diverse boeking op de financiële openingsrekening 588…

fb13 Octopus Accountancy Software

Bij het aanmaken van een nieuw boekjaar, volgend op een vorig boekjaar zal het saldo van de bank correct worden ingesteld na het overboeken van het vorig boekjaar.

Meer informatie

Via Beheer, Gebruikers kan je voor al je medewerkers een afzonderlijke login aanmaken. Voor elk gebruiker kan je bepaalde rechten toekennen voor elk dossier afzonderlijk.

Per dossier: via Beheer/Dossiers onder het tabblad Peppol.

Overzicht alle dossiers: via Beheer/Eindklanten, laatste kolom Peppol .

Volgend icoon inbox Peppol zal opgelicht zijn:

Icoon Peppol Octopus Accountancy Software

In het klantenportaal en/of boekhoudprogramma bij het inloggen kan je via Beheer, Wachtwoord vergeten een nieuw wachtwoord aanvragen.

Heeft u een licentie via jouw boekhoudkantoor, contacteer je dossierbeheerder.

API is beschikbaar, we hebben reeds integraties met verschillende software.

Wij zijn sinds 2017 een geregistreerd Acces Point waardoor geen tussenpartij nodig is om jouw documenten via Peppol te ontvangen. Registeren op het Access Point van Octopus is gratis voor elke Octopus-gebruiker. Je moet de mogelijkheid hebben om deze documenten te ontvangen, dit kan via onze DMS-module.

Neen, om je verkoopfacturen via het Octopus Access Point te verzenden, is registratie niet nodig. Registratie is enkel nodig voor het gratis ontvangen van aankoopfacturen in jouw Octopus platform.

Octopus is zeer eenvoudig te gebruiken.
Indien u wil kan u ze hier downloaden.

Veelgebruikte opdrachten kunnen direct worden uitgevoerd door het aanklikken van een knop in de werkbalken.

Alle functies zijn ook snel terug te vinden in overzichtelijke menu’s.

Indien u zeer veel met Octopus werkt kan het gebruik van de sneltoetsen soms een extra tijdswinst geven.

Hieronder een overzicht.

  • Boekingsscherm – algemeen
  • Boekingsscherm – Algemeen – zoekveld
  • Boekingsscherm – Financiële verrichtingen
  • Boekingsscherm – Financieel dagboek
  • Beeldscherm – Lijsten
  • Beeldscherm – Beheer
  • Beeldscherm – Afschrijvingen
  • Beeldscherm – Facturatie

Boekingscherm – algemeen

Functie Sneltoets
Help oproepen F1
Extra venster openen
2de extra venster openen
CTRL+1
CTRL+2
Nieuwe boeking openen Ctrl+O
Nieuwe boeking aanmaken Ctrl+N
Boeking uitvoeren F12
Herrekenen van de bedragen van een detaillijn F5
Nieuwe tegenboeking doen als de balans al op “0,00” staat Insert
Reeds bestaande boeking kopiëren als nieuwe boeking Ctrl+Alt+N
Aanmaken van een nieuwe relatie (leverancier of klant) Ctrl+R
Aanmaken van een nieuwe rekening Ctrl+B
Annuleren van afpunting bij Boekhouding>Afpunten>Overzicht

afpuntingen

F9
Automatisch afpunten van nulsaldo’s bij Boekhouding>Afpunten>

Leveranciers of >Klanten

F8
Naar vorige boeking CTRL+ <->
“Naar volgende boeking CTRL+ <+>
Afsluiten van het actuele tabblad CTRL+ F4
Bij gebruik van Document management System: openen van een gekoppeld document in de Document Viewer ALT+D
Oproepen van de lijst ‘Historiek’
Bij Aankoop/Verkoop vanop het veld ‘Relatie’ of ‘Rekening’

Bij Financieel /Divers vanop het veld ‘Nummer’

CTRL H

Boekingsscherm – Algemeen – zoekveld

Functie Sneltoets
Scrollen in lijst bij het instellen van een relatie (leverancier of klant), boekingsrekening, btw-code F2
Nieuw item aanmaken van het type Alt + N
Openen van detail geselecteerd item Alt + O
Uitsplitsen kostenplaatsen volgens verdeelsleutel CTRL + A
Boekingslijn invoegen INS
Aankoopboeking: Boekingslijn kopiëren vorige lijn ALT+ INS

Boekingsscherm – Financiële verrichtingen

Functie Sneltoets
Naar het tabblad Afpunten gaan F4
Naar een vorige of volgende afpunting gaan Ctrl+ <←> Ctrl+ <→>
Naar het tabblad Enveloppen gaan F6
Terug naar het boekingsscherm gaan in het Financieel Dagboek vanuit het afpuntscherm F3
Opnieuw weergeven afgepunte detaillijnen

Boekingsscherm – Financieel dagboek

Functie Sneltoets
Afpunten van gelijke bedragen F10
Automatisch afpunten F11
Opnieuw zichtbaar maken van reeds afgepunte lijnen bij automatisch

afpunten op het afpuntscherm (F4)

Ctrl + D
Teruggaan naar boekingsscherm in Financieel Dagboek vanuit het afpuntscherm F3
Wisselen van alle ingebrachte waarden credit/debet F10

Beeldscherm – Lijsten

Functie Sneltoets
Zoeken in lijsten Ctrl + F
Vorige en volgende pagina <Page Up> – <Page Down>
Vernieuwen F5
Eerste pagina Ctrl Home
Laatste pagina Ctrl End
Inzoomen Ctrl +
Uitzoomen Ctrl –
Lijsten opslaan Ctrl + S
Lijsten afprinten Ctrl + P

Beeldscherm – Beheer

Functie Sneltoets
Nieuw aan te maken Ctrl + N
Bewerken Ctrl + E
Opslaan Ctrl + S
Afdrukken Ctrl + P
Zoeken Ctrl+ F
Verwijderen Delete
Alles selecteren Ctrl + A
Naar eerste record Ctrl Home
Naar laatste record Ctrl End
Naar volgende of vorige record Ctrl+<←> Ctrl+<→>

Beeldscherm – Afschrijvingen

Functie Sneltoets
Bewerken Ctrl + E
Opslaan Ctrl + S
Afdrukken Ctrl + P
Zoeken Ctrl + F
Verwijderen Delete
Alles selecteren Ctrl + A
Naar eerste record Ctrl Home
Naar laatste record Ctrl End
Naar volgende of vorige record Ctrl +<←> <Ctrl>+<→>

Beeldscherm – Facturatie

Functie Sneltoets
Lijnen F3
Velden F4
Bedrag inclusief btw aanpassen naar exclusief btw F9
Alle lijnen wissen Ctrl + D
Afdrukken leveringsnota – Factuur Ctrl + L – Ctrl +F
Export naar PDF (leveringsnota of factuur) Shift +knop Afdrukken
Menu ‘Facturatie, Afdrukken’ – enkel publiceren zonder dat de mails worden gegenereerd ALT +knop Verzend

Inkomende Peppol-documenten (bv. Facturen) moet je altijd verwerken in de boekhouding. Echter, dit staat los van het gegeven of je de factuur contesteert of niet. 

Ga naar de handleiding voor meer informatie.

Ga naar de handleiding voor meer informatie.

In het klantenportaal en/of boekhoudprogramma bij het inloggen kan je via Beheer, Wachtwoord vergeten een nieuw wachtwoord aanvragen.

Heeft u een licentie via jouw boekhoudkantoor, contacteer je dossierbeheerder.

Dit kan zeker en vast. Hiervoor moet je een SPF-record aanmaken of aanpassen. Via deze manier heeft je toestemming dat Octopus via jouw mailaccount mag sturen.

Het is aan te raden om contact op te nemen met jouw IT-verantwoordelijke.

Dit kan verschillende redenen hebben.

Enerzijds kan het zijn dat de facturatiemodule via jouw boekhoudkantoor nog geactiveerd moet worden.
Anderzijds moet jouw dagboek gekoppeld worden aan onze facturatiemodule.

Hiervoor kan je best contact opnemen met jouw dossierbeheerder/boekhoudkantoor zodanig dat zij het nodige doen.

Jouw klant kan via de website zelf een abonnement aanvragen en in het tabblad uw boekhouder/accountant jouw gegevens invullen.

Of je kan zelf vanuit uw bestaand dossier toegang geven tot zijn dossier via Beheer, Eindklanten. Wil je meer informatie hierover neem dan contact op met je relatieverantwoordelijke bij Octopus.

 

Een aantal weken voor de jaarlijkse facturatie krijg je een overzicht in Excel-bestand van de actieve dossiers met de geactiveerde modules. Niet-actieve dossiers kan je dan verwijderen via Bestellen, Verwijderen dossier uit packet deal.

Je kan op elk moment je factuur simuleren via Beheer, Eindklanten, Exporteren. In dit Excel-bestand zie je je actieve dossiers met de modules en een simulatie van je jaarlijkse factuur.

Ja, in het boekhoudprogramma zelf via menu Bestellen, Toevoegen extra dossier.

Als je als ondernemer een abonnement hebt voor Octopus, kan je eenvoudig GRATIS toegang geven voor jouw boekhouder door dit te melden bij de bestelling of door een mail te sturen met jouw logingegevens + de naam van jouw boekhouder. Jouw boekhouder heeft dus GRATIS toegang tot het volledig boekhoudprogramma van Octopus voor de volledige verwerking van jouw boekhouding.

 

Hoe kan ik facturen versturen vanaf mijn eigen domeinnaam?

Als u een eigen internetdomeinnaam heeft, is het mogelijk om uw facturen via Octopus te versturen vanaf uw eigen domein. Hiervoor is het echter noodzakelijk om een SPF-record toe te voegen aan de DNS-instellingen van uw domein. Dit record voorkomt dat e-mails worden geweigerd door ontvangende servers en geeft Octopus toestemming om namens uw domein e-mails te versturen.

Wat moet u doen?

  1. Voeg een SPF-record toe aan uw domeininstellingen.
    Het record moet de volgende waarde bevatten: include:_spf.octopus.be.
  2. Neem hiervoor contact op met uw IT-verantwoordelijke of beheerder. Zij kunnen u helpen bij het correct instellen van het SPF-record.

Wat als u geen SPF-record aanmaakt?

Als er geen SPF-record wordt ingesteld, kunt u uw facturen alleen versturen via het standaard noreply-e-mailadres van Octopus. U heeft wel de mogelijkheid om uw eigen e-mailadres als antwoordadres in te stellen via de factuurinstellingen.

Heeft u nog vragen? Neem gerust contact met ons op. We helpen u graag verder!

Spijtig dat je weggaat. Mogen we jou vragen om de reden van jouw vertrek te verduidelijken?

Om jouw abonnement goed te beëindigen hebben we volgende informatie nodig, minstens 2 maand voor het abonnement vernieuwd wordt. Raadpleeg onze algemene voorwaarden voor meer info.

Naam dossier(s) / Gebruikersnaam *
Btw-nummer *
Email *
Postcode *
Reden stopzetting *
Naam huidige boekhouder *
E-mail huidige boekhouder
Naam nieuwe boekhouder
Opmerkingen?
Intern dossier *

Gelieve onderstaand formulier aan te vullen.

Wil je een opzegging doorgeven, gelieve daarvoor dit formulier in te vullen.

Naam dossier(s) / gebruikersnaam *
Btw-nummer *
Email *
Postcode
Wat wens je aan te passen?
Mogen we de reden van de aanpassing vragen?
Naam huidige boekhouder
E-mail huidige boekhouder
Kunnen we nog ergens mee van dienst zijn?

Volgens de GDPR-wetgeving moeten we toestemming krijgen van de klant om zijn/haar gegevens naar een andere boekhouder over te dragen.
Gelieve het contact-formulier in te vullen met vermelding van jouw U-nummer en/of dossiernaam en het B-nummer waar je dossier naar overgedragen moet worden.

Voornaam  *
Naam  *
Email *
Telefoonnummer  *
Postcode
Ik ben al klant
bericht

Handleiding

Wil je meer informatie in detail?
Raadpleeg onze handleiding voor een gedetailleerde uitleg!

Vraag een gratis demo aan!

Voornaam *
Naam *
Ik ben een *
Naam bedrijf *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Straat en nr. *
Postcode *
Woonplaats *
Hoe heb je Octopus leren kennen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

E-mailadres *
Voornaam *
Achternaam *
Bedrijfsnaam *
Woonplaats *
Ja ik schrijf me in voor
Je kan je ieder moment uitschrijven, hiervoor klik je op de link in de footer van onze mails. Wens je meer informatie? bekijk onze privacy verklaring.
We gebruiken Mailchimp als marketing platform. Door je in te schrijven, ga je ermee akkoord dat jouw gegevens in mailchimp verwerkt zullen worden. Lees hier meer over Mailchimp's privacy practices.