Terug naar overzicht

In gesprek met een tevreden klant: Mike Collier van Fiskcouncil+

Mike begon zijn schoolcarrière met kinesitherapie. Een logische keuze, gezien zijn sportieve achtergrond. Maar hij ontdekte snel dat '1+1' in de medische wereld niet altijd '2' is. Elke knieblessure wordt namelijk anders aangepakt, en dat paste niet bij Mike zijn analytische brein.
Hij ging al snel aan het werk en rolde zo in een boekhoudkundig profiel in de Mediamarkt. Toen besefte hij dat de boekhoudwereld precies datgene was wat hij zocht. Na het behalen van zijn BIBF-titel, ging hij aan het werk als accountant.

Na jarenlang voor zijn eigen zaak met Octopus te hebben gewerkt, was het voor Mike vanzelfsprekend om ook Fiskcouncil+, het bedrijf waarin hij mede-eigenaar is, van TopAccount naar Octopus over te brengen. Onze visie en filosofie, gericht op luisteren naar gebruikers en geen onnodige complexiteit toe te voegen, komen sterk overeen met Mike’s eigen waarden. Hij gelooft dan ook al sinds het begin in ons, door de gebruiksvriendelijke benadering en Belgische roots.

Visual Blogpost Mike Collier 1

No-nonsense boekhoudsoftware voor een betaalbare prijs.

Ons boekhoudprogramma onderscheid zich, zoals Mike benadrukt, door zijn no-nonsense aanpak zonder overbodige toeters en bellen. Het is grappig hoe vaak Mike verraste reacties hoorde wanneer hij het woord "Octopus" liet vallen bij andere boekhouders, vooral vanwege het bescheiden prijskaartje. Maar Mike was er zich van bewust dat ons boekhoudprogramma dezelfde waarde biedt dan andere boekhoudsoftware, en dat alles voor een fractie van de prijs.

We bieden Mike de mogelijkheid om feedback te geven, die vervolgens daadwerkelijk geïmplementeerd wordt. Bovendien, dankzij de naadloze integratie van CODA's, kan hij eenvoudig regels instellen om bankboekingen te stroomlijnen en de efficiëntie te verhogen. Dit betekent dat ze minder tijd moeten verspillen aan repetitieve taken en meer tijd hebben om hun te concentreren op wat er echt toe doet in de boekhouding; het informeren en begeleiden van hun klanten.

Werkwijze van Fiskcouncil+

Om in staat te zijn hun klanten zo goed mogelijk te informeren en begeleiden, heeft Fiskcouncil+ een vaste werkwijze voor nieuwe klanten. De klant komt bij hen langs, er wordt een FID-manager account aangemaakt waarna ze alle administratie in orde brengen. Nadien maken ze een Octopus- en Billit-account aan om deze vervolgens met elkaar te koppelen aan de hand van de webservice.

Digitalisatie en evolutie binnen de accountancy

Als we het hebben over de digitale transformatie van boekhouding, is Mike overtuigd dat er veel toekomst in zit. Hij blijft nauwgezet op de hoogte van ontwikkelingen en probeert zoveel mogelijk de nieuwe features van de verschillende software-tools uit.

Ook de rol van AI in de boekhouding schrikt Mike niet af. Doordat boekhouders zich momenteel nog te veel moeten bezighouden met randactiviteiten, kunnen ze zich minder focussen op de kernactiviteiten. Hij is er dan ook van overtuigd dat AI een ondersteunende rol kan hebben in de boekhouding. Dit zou een opportuniteit kunnen zijn voor de boekhouders om hun expertise naar een hoger niveau te tillen.

Daarnaast neemt Mike het initiatief om zijn medewerkers volledig mee te nemen in het digitale verhaal door hun opleidingen te laten volgen, in te schrijven op nieuwsbrieven, de sociale media van de gebruikte tools te laten volgen en de Octopus Academy te gebruiken.

Passie voor groei en innovatie

Mike's reis is er één vol onverwachte wendingen en interessante keuzes. Het is een verhaal dat laat zien dat succes niet altijd een rechte lijn is, maar eerder een avontuur met verrassende wendingen. Zijn enthousiasme voor Octopus weerspiegelt zijn passie voor groei en innovatie, en zijn oog voor kwaliteit en eenvoud in software.

Bedankt voor het vertrouwen, Mike!

Wil jij ook jouw verhaal met ons delen?

Deel het hier!

Terug naar overzicht