Octopus is Belgische online accountancy software. Het is in de cloud, steeds mee met de Belgische wetgeving en biedt een hele reeks troeven aan een voordelige prijs aan. Hierover zijn we zo transparant als we kunnen. Niets fijner dan een duidelijke prijs met daarnaast duidelijk wat je ervoor krijgt. Geen addertjes onder het gras, geen verrassingen.

In de cloud

Hét ingrediënt om te komen tot een ideale samenwerking tussen accountant en ondernemer, of het nu gaat om een KMO, zelfstandige of vennootschap, is volgens ons real-time data. Als alle gegevens gesynchroniseerd zijn kunnen twee of meer personen vanuit een verschillende locatie aan hetzelfde dossier werken.

Bovendien is jouw data op deze manier ook beschikbaar voor allerlei andere toepassingen. Real-time data kan uitgewisseld worden met jouw werkbonnensoftware, met jouw CRM-pakket, met postaccounting tools... en ga zo maar door.

Je hoort het al, dankzij de cloud kunnen wij een platform aanbieden waarin de ondernemer betrokken is bij de boekhouding. Van het louter aanbrengen van gegevens tot het meehelpen bij de verwerking. De ondernemer beslist samen met de boekhouder over zijn bijdrage en kan zijn cijfers steeds up to date raadplegen via zijn computer, tablet of smartphone.

Volledig

Octopus is een compleet, volwaardig boekhoudprogramma. Ongeveer 20 jaar geleden startten we als pakket gericht op de ondernemer, ondertussen bieden we met trots alle functionaliteiten aan die een accountant in ons Belgisch boekhoudlandschap nodig heeft, gaande van de verplichte pro rata temporis tot overlopende posten over de investeringsaftrek, fiscale en btw-aftrekbaarheid, nieuwe autofiscaliteit, percentage beroepsgedeelte... en sinds kort kan je er zelfs automatisch mee boeken - met maximaal behoud van controle...

In Octopus maak je ook facturen en offertes

Al eens gedacht hoeveel tijd je zou besparen mochten jouw offertes en facturen ook opgemaakt worden in het programma waarin ze bovendien verwerkt moeten worden? Je hoeft ze niet meer te gaan verzamelen in je mailbox of lokale mapjes op je pc, je hoeft ze niet meer in te scannen, of over te typen. De informatie van een offerte kan gewoon 1 op 1 omgezet worden in een verkoopfactuur. De info van je verkoopfactuur wordt gewoon automatisch omgezet in een verkoopsboeking. Offerte wordt factuur, factuur wordt boeking. Handig toch?

Gemakkelijk documenten aanleveren

Wat de ene gemakkelijk vindt, vindt de andere toch niet zo handig. En omgekeerd. Daarom zijn er in Octopus verschillende aanlevermethodes. Voor elk wat wils.

  • Drag en drop via het klantenportaal - vanop smartphone, tablet of computer
  • Drag en drop in DMS, om zelf meteen het boekingsvoorstel aan te passen - vanop computer, windows of mac
  • Drag en drop via de app Octopus RealTime, voor wie meteen ook cijfers wilt raadplegen - vanop smartphone of tablet
  • Verzendregel via Outlook - door een eenvoudig regeltje in te stellen komen jouw aankoopfacturen ook meteen in jouw dossier terecht.

Zicht op boekhouding

Dankzij Octopus is jouw boekhouding niet meer een ver-van-jouw-bed-show. Je hebt zelf toegang tot de applicatie en kan documenten raadplegen, relaties aanmaken, rapporten visualiseren, cijfers raadplegen. Afhankelijk van jouw boekhoudkundige kennis kan je zelf conclusies trekken over de financiële gezondheid van jouw bedrijf. En heb je die kennis nog niet, dan is Octopus een ideale tool om er alvast vertrouwd mee te geraken.

Aan welke prijs?

Prijzen

Download de pdf - Prijzen voor ondernemers

Download

(PDF-file / 371 KB)